Et utrolig spændende og udbytterigt samarbejde blev det til, da vi i slutningen af oktober besøgte Køge Handelsskole i forbindelse med kontorelevernes projektuge på skolen.

Et utrolig spændende og udbytterigt samarbejde blev det til, da vi i slutningen af oktober besøgte Køge Handelsskole i forbindelse med kontorelevernes projektuge på skolen.

Projektugens fokus var på Employer Branding, som er et område, vi hos Schoeller Plast rigtig godt kunne tænke os at gøre en ekstra indsats på. Af den årsag bad vi naturligvis eleverne fra Køge Handelsskole om give os inputs til netop dette med underviser Irina Hilma i spidsen.

Helt konkret lød problemstillingen ”Hvordan kan vi tiltrække nye medarbejdere til Schoeller Plast?”, og fokus var blandt andet på tiltrækning af nye plastmagerlærlinge. Derudover fokuserede vi også på, hvordan vi generelt kunne tiltrække talenter til andre jobfunktioner i vores virksomhed, og her ville vi se elevernes bud på, hvordan vi bedst muligt kunne nå ud til målgruppen.

 

Bæredygtighed og strategisk kommunikation på dagsordenen

På dagen startede vores Business Analyst Emilie Thorup Lyngholm ud med at præsentere eleverne for Schoeller Plast som virksomhed og vores arbejde med bæredygtighed og FNs Verdensmål. Hertil fortalte Ida Tybirk fra vores reklamebureau MerkurNord om, hvordan hun arbejder strategisk med vores sociale medier med fokus på vores DNA og kernebudskaber som inspiration til elevernes kampagner.

Eleverne tog rigtig godt imod problemstillingen og syntes, det var et spændende emne at give sig i kast med. Her blev arbejdet koncentreret med Employer Branding-opgaven og gået kritisk, kreativt og konkret til værks. 

 

Kreative og velovervejede kampagneinputs

Da ugen var omme, præsenterede eleverne deres kampagner med reklamefilm, Instagram- og Facebookopslag med en masse kreative og gennemarbejdede idéer, hvoraf nogle kan ses i galleriet nederst.

“Vi har fået nye friske inputs, vi kan gå hjem og implementere allerede på mandag, eller i hvert fald tirsdag. I er virkelig gode, og det er et fantastisk arbejde I har lavet,” fortæller vores direktør Jan Bybjerg Pedersen.

Vi siger mange tak for et fantastisk samarbejde med Køge Handelsskole og tak til de dygtige kontorelever for et rigtig flot stykke arbejde.